Arbeidsmarktsucces
Tabel 65 Schema beloften en speerpunten arbeidsmarktsucces (voortgang 2019)
Belofte | Onze speerpunten | Resultaten | Realisatie 2019 |
We werken met een flexibel portfolio om aan te sluiten bij de veranderende arbeidsmarkt | In 2020 | In 2020 | - Er is gewerkt aan de volgende opleidingen, gericht op nieuwe beroepen: Cybersecurity); Sport, bewegen en Gezonde leefstijl; Expert Voeding; |
- hebben we onderzocht hoe we ons onderwijsportfolio verder willen ontwikkelen op het raakvlak van disciplines. | - is er één nieuwe opleidingen gericht op nieuwe beroepen | - Er is gewerkt aan de volgende cross-overs: Human Technology, Smart Building, Brede niveau 3 opleiding in economisch domein | |
- zijn er twee cross-overs (opleidingen op het raakvlak van disciplines) gerealiseerd. | - Het eerste jaar van de opleiding VP/VZ is modulair vormgegeven. | ||
- Is er één opleiding modulair/flexibel ingericht (ook toegankelijk voor studenten van andere opleidingen), | |||
In 2022 | In 2022 | ||
- hebben we ons onderwijsportfolio verder ontwikkeld op het raakvlak van disciplines of nieuwe beroepen, aansluitend bij de ontwikkelingen in de regio (EBU) | - zijn er (in totaal) drie nieuwe opleidingen gericht op nieuwe beroepen | ||
- hebben we een flexibel curriculum ontwikkeld dat expliciet meerwaarde heeft voor de arbeidsmarkt | - hebben we (in totaal) zes cross-overs (opleidingen op het raakvlak van disciplines) | ||
- zijn er (in totaal) vier opleidingen modulair/flexibel ingericht (ook toegankelijk voor studenten van andere opleidingen) | |||
Wij ontwikkelen steeds meer van ons onderwijs samen met de beroepspraktijk | In 2020 | In 2020 | - Opening Tech Campus, ontwikkeling van o.a. Campus brede onderwijsvisie |
- hebben we hybride en/of blended vormen van onderwijs ontwikkeld met het werkveld | - hebben we één wijkleerbedrijf gerealiseerd | - Ontwikkeling vakcentrum voor de maakindustrie, intentieverklaring met partners | |
In 2022 | In 2022 | - Campus Amersfoort realiseert nieuwe vleugel met Mixed reality Academy, Campus Connect Centre en Living Lab. In experimenten werken docenten over afdelingen heen aan Campus Onderwijsconcept | |
- hebben we ons netwerk aan bedrijven / maatschappelijke instellingen op alle lagen van de instelling doelgericht versterkt | - hebben we twee wijkleerbedrijven gerealiseerd | - Wijkleenbedrijf Vondellaan en Vathorst | |
- is er een herkenbare campus in Nieuwegein en in Amersfoort | |||
- Zijn er twee vakcentra in de omgeving van onze campussen | |||
Wij ontwikkelen mogelijkheden voor een leven lang ontwikkelen | In 2020 | In 2020 | - Visie en propositie ontwikkeld op leven lang ontwikkelen |
- Hebben we bedrijfsopleidingen verbreed met meer inzet op nieuwe markten en nieuwe producten. | - hebben we deelgenomen aan de pilot ‘certificeerbare onderdelen van de kwalificatie’ en de uitkomsten vertaald naar beleid voor certificeerbare modules | - Onderzoek naar mogelijkheden voor EVC’s uitgevoerd | |
- Hebben we een meting gehouden onder onze alumni om verder richting te geven aan ons alumnibeleid | - 5 pilots gestart flexibilisering onderwijs voor LLO | ||
In 2022 | In 2022 | ||
- zijn de competenties die nodig zijn voor een leven lang ontwikkelen verwerkt in ons curriculum | - zijn er zes certificeerbare modules ontwikkeld die flexibel te volgen zijn door werkenden (afhankelijk van wettelijke mogelijkheden). | ||
- bieden wij een modulair, certificaat-gericht onderwijsaanbod aan voor om- en bijscholing | |||
- is er een alumnibeleid om werkenden te binden aan onze organisatie (community) | |||
Wij doen er alles aan om het arbeidsmarktsucces voor mensen in een kwetsbare positie te vergroten | In 2020 | In 2020 | - Duurzame samenwerking aangegaan in de Bouw sector (Mitros en Hemubo) |
- hebben we ons netwerk rondom jongeren in een kwetsbare positie in de regio op alle lagen van de instelling doelgericht versterkt | - zijn we in vier sectoren een duurzame samenwerkingsrelatie met een groot bedrijf aangegaan | - We draaien pilots met een arbeidsmarktgerichte variant van de Entree-opleiding in samenwerking met bedrijven. | |
- maken we onderscheid tussen opleidingen die toeleiden naar de arbeidsmarkt of doorstroom | - zijn er arbeidsmarkgerichte trajecten ontwikkeld voor entree XL en geïntegreerde trajecten (anderstaligen) | - We hebben voor de doelgroep LVB-jongeren in samenwerking met het Praktijkonderwijs een doorstroomgerichte Entree-opleiding opgezet. | |
- hebben we een doorstroomgerichte en arbeidsmarktgerichte variant van de entree- opleiding ontwikkeld | - We werken met de gemeente Utrecht aan een sluitend geïntegreerd aanbod voor alle nieuwkomers gericht op duurzame participatie. | ||
In 2022 | In 2022 | ||
- hebben we met onze partners een sluitende aanpak ontwikkeld: maatwerkonderwijs voor verschillende doelgroepen binnen kwetsbare jongeren | - zijn we in alle sectoren een duurzame samenwerkingsrelatie met een groot bedrijf aangegaan | ||
- zijn wij een inclusieve organisatie, met banen / aannamebeleid voor jongeren in een kwetsbare positie en extra ondersteuning gericht op het versterken van de arbeidsmarktpositie | - is er een voorziening voor jongeren met een afstand tot school of de arbeidsmarkt | ||
- vullen wij 80% van onze eigen participatiebanen in met eigen studenten/alumni |